tirsdag 14. oktober 2008

Norskfaget


Norskfaget er et av de viktigste fagene på skolen, det er landssspråket vårt, folkens! Norsk kan virke litt kjedelig igrunn, vi føler at det er noe vi kan så godt, for vi har snakket dette språket i bortimot 15 år nå, men allikevel sliter mange med å få en middels måleoppnåelse! Det kreves mye til oss ungdommer, vi skal alle skrive som forfattere, som om alt i livet bare dreier seg om å skrive perfekt norsk.
Men det er et faktum at det er veldig viktig å kunne skrive godt og uttrykke seg godt på sitt eget morsmål. Det er nettopp norsken som viser at vi er nordmenn, hva ville vi egentlig vært uten vårt språk?

Mitt forhold til norsk er relativt godt, etter 10 år på skolen med dette faget, begynner jeg å føle at dette språket ligger meg svært nær. Jeg tror at norskfaget i tiden fremover kommer til å by på utfordringer på flere fronter. Vi kommer til å lære nye ting både i norsk histrorie, men også forskjellige måter å skrive og uttrykke seg på.
Blogging er noe nytt for meg, men det kan nok bli spennende å blogge i tiden fremover.

Ingen kommentarer: